KJEM225 - emnerapport 2010 høst

Faglærers vurdering av gjennomføring

Praktisk gjennomføring



Strykprosent og frafall



Karakterfordeling



Studieinformasjon og dokumentasjon



Tilgang til relevant litteratur



Faglærers vurdering av rammevilkårene

Lokaler og undervisningsutstyr



Andre forhold



Faglærers kommentar til student-evalueringen(e)

Metode - gjennomføring



Oppsummering av innspill



Ev. underveistiltak



Faglærers samlede vurdering,
inkl. forslag til forbedringstiltak

1. Kurset ble holdt på engelsk for første gang. Dette ga en del 
utfordringer, spesielt i forhold til regneøvelser. De norske studentene 
snakket stort sett norsk uansett.
2. Kurset måtte pga. forskningstermin gis med høyere progresjon og på 
kortere tid enn normalt. Bl.a. måtte alle eksamensøvelser kjøres i 
desember i løpet av en uke.
3. Det klages fra noen over at de ikke fikk fasit på regneøvelsene. Alle 
oppgaver ble gjennomgått på regneøvelsene og for eksamensoppgaver ble 
fasit delt ut. Fasit fører til passivitet og jeg har derfor bestemt meg 
for å ikke dele ut fasit før på eksamensbesvarelsene på slutten av kurset.
4. Boken er dårlig. Enig. Defor får de utskrift av alle overhead før 
forelesningene starter.
5. Manglende fremdriftsplan. Galt. På første time får de en oversikt 
over hele kurset og pensumliste.
5. For lite matematikk i boken. Riktig. Derfor får de to ekstra 
kompendier som dekker den matematikken som mangler.