KJEM225 - emnerapport 2010 høst
Faglærers vurdering av gjennomføring
Praktisk gjennomføring
Strykprosent og frafall
Karakterfordeling
Studieinformasjon og dokumentasjon
Tilgang til relevant litteratur
Faglærers vurdering av rammevilkårene
Lokaler og undervisningsutstyr
Andre forhold
Faglærers kommentar til student-evalueringen(e)
Metode - gjennomføring
Oppsummering av innspill
Ev. underveistiltak
Faglærers samlede vurdering,
inkl. forslag til forbedringstiltak
1. Kurset ble holdt på engelsk for første gang. Dette ga en del
utfordringer, spesielt i forhold til regneøvelser. De norske studentene
snakket stort sett norsk uansett.
2. Kurset måtte pga. forskningstermin gis med høyere progresjon og på
kortere tid enn normalt. Bl.a. måtte alle eksamensøvelser kjøres i
desember i løpet av en uke.
3. Det klages fra noen over at de ikke fikk fasit på regneøvelsene. Alle
oppgaver ble gjennomgått på regneøvelsene og for eksamensoppgaver ble
fasit delt ut. Fasit fører til passivitet og jeg har derfor bestemt meg
for å ikke dele ut fasit før på eksamensbesvarelsene på slutten av kurset.
4. Boken er dårlig. Enig. Defor får de utskrift av alle overhead før
forelesningene starter.
5. Manglende fremdriftsplan. Galt. På første time får de en oversikt
over hele kurset og pensumliste.
5. For lite matematikk i boken. Riktig. Derfor får de to ekstra
kompendier som dekker den matematikken som mangler.