Kurset ble gjennomført med forelesninger, seminarer og datalab. Forelesningene tok for seg sentrale deler av faget, og det var en rekke gjesteforelesere som bidrog med forelesninger om sine spesialfelt. Det var 3 studieassistenter som fikk oppgaver til hvert ukentlige seminar og vi diskuterte dette på et ukentlig møte. Det ble gitt en obligatorisk oppgave i kurset. Den ble gjort i grupper. Alt dette fungerte etter min mening veldig bra, og studentassistentene gjorde en utmerket jobb med selvstendige bidrag. Eksamen ble satt opp dagen før oppsummeringsforelesningen var planlagt. Dette var en kommunikasjonssvikt som gjorde at vi måtte endre timeplanen og kutte ned på innholdet. Det er viktig at dette koordineres skikkelig i fremtiden. At de som setter eksamensdato sjekker med timeplanen i kurset og visa versa.
Det er mangel på en god lærebok i feltet. Her er det et hull i markedet. Bør bytte ut Braadland da denne er utdatert. Floridi kan være noe avansert, men det er greit å ha noe å bryne seg på. Forstår også studentenes frustrasjon ved å skulle lese noe av pensum på ebøker de løsningene vi har nå er lite brukervennlige og omstendelige å navigere i.
Rammevilkårene er stort sett tilfredstillende, men prosjektoren i aud 1 i sv-bygget er litt lite lyssterk, og det er vanskelig å f.eks se film med prosjektoren.
Konstruktive og nyttige vurderinger og innspill fra studentene. Kunne håpe at flere gadd å skrive et par ord om hvordan de oppfattet pensum og forelesninger.
Jeg synes kurset fungerte bra. Det er kanskje i overkant mange gjesteforelesninger og det kan gjøre at det blir litt oppstykket og at det mangler en rød tråd i forelesningsserien. Det vil bli en større revisjon av innholdet i kurset ifbm en pågående omlegging/oppdatering av hele studieløpet i informasjonsvitenskap.