Kurset ble gjennomført ganske likt som tidligere år. På forelesningene fokuserte jeg mye på å "banke inn" den undeliggende teorien med mange små eksempler. En tilbakemelding jeg fikk i løpet av kurset fra et par studenter er at de følte at spranget mellom de "små" eksemplene i forelesningene og de større obligatoriske oppgavene var stort. På den annen side var det nettopp manglende forståelse av den underliggende teorien som førte til stryk (se under), og jeg tror ikke det er rett vei å gå å kutte ned på dette. Vi får prøve å gradere vanskeligheten til oppgavene som gjøres på øvingsgruppene (i tilegg til de obligatoriske) litt bedre.
I følge min egen sensur gikk 18 studenter opp til eksamen, og 4 strøk, altså 22% stryk. Det er høyere enn jeg skulle ønske, men jeg er ganske sikker på at (a) eksamen ikke var vanskeligere enn tidligere år og (b) nivået på kurset ikke er hardere enn tilsvarende kurs ved andre institusjoner (f.eks. NTNU og HiB) - snarere tvert imot.
en A, 4 B, 6 C, 1 D, 2 E. Jeg synes fordelingen er OK.
OK.
OK.
Nei.
Vi får prøve å gradere vanskeligheten til oppgavene som gjøres på øvingsgruppene (i tilegg til de obligatoriske) litt bedre.