INFO282 - emnerapport 2010 høst
Faglærers vurdering av gjennomføring
Praktisk gjennomføring
Kuttet en del ned på pensum i forhold til i fjor. Jeg synes det fungerte bedre når vi kunne fordype oss litt mer i enkelte delemner. Av åpenbare grunner fungerer det svært dårlig at studentene ikke kan få tilbakemelding på innleveringsoppgavene før etter at kurset er ferdig, og jeg anbefaler at tellende innleveringsoppgaver byttes ut med obligatoriske øvingsoppgaver.
Strykprosent og frafall
I følge min egen sensur er 26 som har tatt eksamen og en stryk. Jeg har notert meg 4 studenter som har levert en eller to men ikke alle tre av innleveringsoppgavene, og som derfor ikke har fått karakter i kurset.
Karakterfordeling
Så vidt jeg kan se har 3 fått A og 15 B eller C. Karakterfordelingen er for skjev mot toppen av skalaen etter min mening. Dette er delvis en konsekvens av at innleveringsoppgavene teller 50%, og at det rundes av "oppover" slik at f.eks. C på oppgavene og D på eksamen gir C totalt.
Studieinformasjon og dokumentasjon
Tilgang til relevant litteratur
OK.
Faglærers vurdering av rammevilkårene
Lokaler og undervisningsutstyr
OK.
Andre forhold
Nei.
Faglærers kommentar til student-evalueringen(e)
Metode - gjennomføring
Oppsummering av innspill
Ev. underveistiltak
Faglærers samlede vurdering,
inkl. forslag til forbedringstiltak
Endre fra tellende innleveringsoppgaver til obligatoriske øvinger.