INFO282 - emnerapport 2010 høst

Faglærers vurdering av gjennomføring

Praktisk gjennomføring

Kuttet en del ned på pensum i forhold til i fjor. Jeg synes det fungerte bedre når vi kunne fordype oss litt mer i enkelte delemner. Av åpenbare grunner fungerer det svært dårlig at studentene ikke kan få tilbakemelding på innleveringsoppgavene før etter at kurset er ferdig, og jeg anbefaler at tellende innleveringsoppgaver byttes ut med obligatoriske øvingsoppgaver.

Strykprosent og frafall

I følge min egen sensur er 26 som har tatt eksamen og en stryk. Jeg har notert meg 4 studenter som har levert en eller to men ikke alle tre av innleveringsoppgavene, og som derfor ikke har fått karakter i kurset. 

Karakterfordeling

Så vidt jeg kan se har 3 fått A og 15 B eller C. Karakterfordelingen er for skjev mot toppen av skalaen etter min mening. Dette er delvis en konsekvens av at innleveringsoppgavene teller 50%, og at det rundes av "oppover" slik at f.eks. C på oppgavene og D på eksamen gir C totalt.

Studieinformasjon og dokumentasjon



Tilgang til relevant litteratur

OK.

Faglærers vurdering av rammevilkårene

Lokaler og undervisningsutstyr

OK.

Andre forhold

Nei.

Faglærers kommentar til student-evalueringen(e)

Metode - gjennomføring



Oppsummering av innspill



Ev. underveistiltak



Faglærers samlede vurdering,
inkl. forslag til forbedringstiltak

Endre fra tellende innleveringsoppgaver til obligatoriske øvinger.