BMED310 - emnerapport 2010 høst

Faglærers vurdering av gjennomføring

Praktisk gjennomføring

Som emneansvarlig opplever jeg vel at vi har et godt opplegg. Studiekvaliteten lider noe av at gruppen er så stor. Dette synes jeg også at vi ser på evalueringen, selv om tallmaterialet er veldig lite. Vi tok 30 studenter denne gang, og jeg mener fortsatt at 24 er en bedre max-størrelse. Man bør vurdere igjen å kjøre emnet begge semestre.

Strykprosent og frafall

Omtrent null - som vanlig. God deltakelse av studentene.

Karakterfordeling

ikke relevant

Studieinformasjon og dokumentasjon

OK

Tilgang til relevant litteratur

OK

Faglærers vurdering av rammevilkårene

Lokaler og undervisningsutstyr

Vi hadde tilgang til gode lokaler denne gang - flate rom, KF109F osv.

Andre forhold

Ekstremt viktig å kunne benytte seg av gode universitetsstipendiater. I 2010 som i 2009 deltok stipendiater fra andre MOFA-institutter. Jeg håper jeg kan beholde deres deltakelse også i 2011.

Faglærers kommentar til student-evalueringen(e)

Metode - gjennomføring

Kun 5 har svart - det er altfor lite til at dette har særlig verdi.

Oppsummering av innspill

De fleste er positive og bekrefter det som vi vektlegger fra lærersida. Én respondent opplever emnet som noe forvirrende mhp læringsmål og -metoder. Dette opplever jeg ikke som et problem. Vi ønsker å kaste studentene ut på dypt vann, og føle litt på hva det vil si å definere mål og metode selv.

Ev. underveistiltak

-

Faglærers samlede vurdering,
inkl. forslag til forbedringstiltak

Vi må fortsatt vurdere å kjøre emnet hvert semester, evt koordinert med NANO310 når det settes i gang.