HIS115 - emnerapport 2010 vår

Faglærers vurdering av gjennomføring

Praktisk gjennomføring

Gjennomføringen av forelesningene har gått greit. Oppmøtet har vært på et nærmeste konstant – om lag 25 studenter. Enkelte av studentene har stilt spørsmål underveis. Gjennomføringen av mappeopplegget på Kark har fungert greit

Det var enkelte problem innledningsvis knyttet til tilgjengelighet av ”ekstrakompendium” fra Sentraladministrasjonens historie bd. I. Dette rettet seg raskt. Det var også noe uklarhet om papirutgave/nettutgave av enkelte publikasjoner fra Makt- og demokratiutredningen. Også dette ble raskt avklart.

Strykprosent og frafall



Karakterfordeling



Studieinformasjon og dokumentasjon

Jeg synes ikke studieinfomasjonen bør gjøres papirløs. Det bør heller ikke være slik at informasjon deles på flere kilder, slik at en ikke finner kursomtale, pensumliste og tid/sted på forelesninger på samme sted. Denne delingen har ført til ekstraarbeid for lærer; sikkert også for studentene.

Tilgang til relevant litteratur

God

Faglærers vurdering av rammevilkårene

Lokaler og undervisningsutstyr

Gode

Andre forhold

Alle PP fra forelesningene har vært lagt ut i ettertid på Miside – fillageret via de ansatte på Kark

Faglærers kommentar til student-evalueringen(e)

Metode - gjennomføring



Oppsummering av innspill

Studentene rapporterer at kollokviegruppene ikke fungerer godt. Leselister er gjort tilgjengelig. For øvrig er pensumlisten satt opp slik at litteraturen er ordnet etter forelesningenes tematikk. Det er henvist til at eksamensoppgaver foreligger tilgjengelig på nett. Undertegnede kan tenke seg å eksperimentere med å legge ut PP i forkant neste gang kurset kjøres

Ev. underveistiltak



Faglærers samlede vurdering,
inkl. forslag til forbedringstiltak

Jeg mener gjennomføringen av kurset har gått greit. Studentene har virket interessert, hovedinntrykket av studentevalueringene med hensyn til undervisningen er gode. Men: studentene rapporterer å lese lite. Opplegget vil kunne justeres noe, men vil bli tilbudt igjen i det vesentlige samme form