Emnet er nytt (fra 2009) og betydelige endringer i undervisningsopplegget ble gjennomført våren 2010. Likevel gikk gjennomføringen uten spesielle problemer og studentene var stort sett positive til emnet.
Emnet baserer seg på mappe-evaluering med bestått/ikke bestått. Etter tilbakemeldinger og revisjoner har alle studenter bestått og faglæreren er imponert over kvaliteten på besvarelsene.
Se over.
Alle studenter fikk utlevert skriftlig informasjon om emnet og timeplan. En opplevde ikke at dette var et problem.
Se over.
Det er for knapt med grupperom på BBB til å gjennomføre skikkelig gruppebasert undervisning.
Mange studenter føler seg stresset av andre eksamensfag i vårterminen. Dette førte til dalende oppmøte på ikke-obligatorisk undervisning. Noen foreslår å starte undervisningen tidligere.
Det kom bare svar fra 37 studenter (25 %), det er således usikkert hvor representativ undersøkelsen var.
De fleste opplevde arbeidsmengden og det faglige innholdet som passe. Noen (15/37) mente at organiseringen var dårlig. De fleste var fornøyd eller veldig fornøyd med å bruke Kark som læringsstøtte. Det var noe sprik i vurderingene av nytten av kommentarene.
Vi vil konkret foreslå å starte emnet tidligere neste år, legge større vekt på individuell tilbakemelding på skriftlige innleveringer og prøve å finne noen enklere artikler. Organiseringen av emnet kan gjøres enda klarere. Emnet synes å ha kommet for å bli i den medisinske studieplan.