OD2FAR - emnerapport 2010 vår

Faglærers vurdering av gjennomføring

Praktisk gjennomføring

Uproblematisk.

Strykprosent og frafall

Ingen stryk. En ikke møtt til eksamen.

Karakterfordeling

Mange meget gode besvarelser. Forskyvning i retning over gjennomsnittet.

Studieinformasjon og dokumentasjon

Har fungert greit.

Tilgang til relevant litteratur

De har fått gjennomgang av pensum i første forelesning.

Faglærers vurdering av rammevilkårene

Lokaler og undervisningsutstyr

Lokalet er dårlig egnet for tre påfølgende timer med undervisning. Lite luftemuligheter.

Andre forhold



Faglærers kommentar til student-evalueringen(e)

Metode - gjennomføring

Ok. Det er imidlertid viktig at man har en logisk rekkefølge på spørsmålene. Når man først spør om læringsutbytte i faget vil jeg anta at det i stor grad baserer seg på forelesningene. Derfor er det i dette tilfellet overraskende at 80% har et godt læringsutbytte, mens under 40% svarer at de har hatt stor grad av nytte av forelesningene i faget. Mener også at det er en dårlig form for gradering å hoppe fra stor grad av nytte til verken for stor eller for liten. Det er også uklart for meg hvordan man skiller mellom forventinger til svar i spørsmål 3 og 4. Forøvrig er bruk av formuleringen både og en dårlig kvalitativ parameter.

Oppsummering av innspill

Positive tilbakemeldinger. Ang. skrift på Power-point vil dette bli rettet på.

Ev. underveistiltak

Ikke nødvendig.

Faglærers samlede vurdering,
inkl. forslag til forbedringstiltak

Jeg anser tilbakemeldingene å være meget positive. Det har vært stort fremmøte på forelesningene. Studentene har påpekt at foreleser gjør stoffet interessant. Det inspirerer meg til å gjøre små justeringer i undervisningen, men forteller meg samtidig at den basis som forelesningene er bygget på er absolutt gangbar.