Gjennomføringen av røntgenundervisningen har vært preget av en ustabil undervisningssituasjon (manglende vitenskapelig kompetanse), hvor instituttleder har måttet gå inn som emneansvarlig for å koordinere klinisk og teoretisk tjeneste.
Røntgenfaget er normalt et fag med lav strykprosent, da krav til bestått klinisk tjeneste i stor grad baseres på tilstedeværelse.
Karakterfordelingen ved eksamen var som forventet.
Studentene skal ha fått tilstrekkelig informasjon og dokumentasjon for å kunne tilegne seg de ferdigheter og kunnskaper som er nødvendig for å bestå faget.
Dokumentasjon på relevant litteratur skal være tilgjengelig for studentene.
Som studentene anmerker, er røntgenavdelingen preget av lokaler uten tilgang på dagslys. Utstyr skal være av høy kvalitet.
Mangel på vitenskapelig kompetanse har vært et problem de siste tre årene, grunnet økonomiske rammevilkår på instituttet (stillingsstopp).
En relativt lav svarprosent gjør evalueringen usikker (under 50%).
Studentevalueringen er i stor grad positiv. Resultatet gir en pekepinn om at studentene i stor grad er fornøyd med undervisningen
Vi arbeider fortløpende med å opprettholde kvaliteten ut i fra de ressursene vi har til rådighet.
En vitenskapelig leder med kompetanse i oral røntgendiagnostikk er sterkt savnet.