Evaluering av lærebok gir i snitt 2.8 (på en skala fra 1 til 6, der 6 er topp). Ut fra disse resultatene er det klart at en bør vurdere å skifte lærebok, eventuelt bruke eget kompendium. Læreboken har bidrag frå mange forfattere, med til dels ulik terminologi og ulik notasjon.
8 studenter har svart på evalueringsskjemaet. Dette utgjør ca. 2/3 av studentene som avla eksamen. Av disse 8 har 7 en mastergrad som mål, mens en har bachelorgrad som mål. Alle tar emnet for første gang. 87.5 % oppgir å ha fulgt mer enn 75 % av forelesningene og regneøvelsene, mens 12.5 % (1 student) oppgir å ha fulgt 25-50 % av forelesningene og ingen regneøvelser. For denne studenten skyldes fraværet kollisjon med annen undervisning som da har fått prioritet. Evalueringa av forelesninger gir følgende resultat: Klarhet (4.4), engasjement (4.9), læringsutbytte (4.4). For regneøvelsene er resultatet: Klarhet (4.6), engasjement (5.0), læringsutbytte (5.1). For dataøvelsene: Læringsutbytte (4.4). Den generelle oppfatninga av kurset gir som resultat 4.6. 75 % av studentene gir 5 eller 6 på en skala der 6 er topp. 7 av 8 studenter oppgir at det er godt samsvar mellom oppgitte og reelle stp. En mener at kurset er noe tyngre enn 10stp. Dette kan nok skyldes litt ulik erfaring med PC-er og matematikk. En ser blant annet at det er en forskjell på flere 100 % i studentenes tidsbruk på dataøvelser og regneøvelser. En av studentene kritiserer at to regneøvelser ble avlyst uten informasjon. Dette skyldtes plutselig dødsfall i forelesers nærmeste familie. Det ble da gitt informasjon direkte frå kontoret om avlysning i et tilfelle, mens det pga en feilkommunikasjon ikke ble varslet om andre gangs avlysning i forbindelse med begravelsen.
Alt i alt er det lite å endre på i KJEM225 utenom eventuelt læreboken. Kurset fungerer som det skal og studentene oppnår jevnt over gode og svært gode eksamensresultater.