LAT301 - emnerapport 2005 høst

Faglærers vurdering av gjennomføring

Praktisk gjennomføring

Dette kurset er et kurs for både MA- og BA-nivå.  Første halvdel av semesteret var viet forelesninger (2t i uken), andre halvdel oppgaveskriving under ekstensiv veiledning. Målet med kurset er å sette studentene inn i forskningslitteraturen rundt antikke tekster og gi dem relevant skrivetrening før de starter MA-oppgaven. Derfor er det viktig med mye tid til veiledning.  
 

Strykprosent og frafall

Se FS-rapport

Karakterfordeling

Se FS-rapport

Studieinformasjon og dokumentasjon

Grei. 

Tilgang til relevant litteratur

På et slikt kurs er det mer relevant hva biblioteket har enn hva Studia har. Foreleser forsøkte å kjøpe inn relevant litteratur til biblioteket i forkant, men mye tok lang tid før det kom. Generelt ble det mye innlån av bøker, men med få studenter fungerte dette. 

Faglærers vurdering av rammevilkårene

Lokaler og undervisningsutstyr



Andre forhold

Undervisningstiden føltes grei i og med at vi ikke drev med detaljgjennomgang av pensum. Med to studenter har man også anledning til å bruke mye tid på individuell veiledning. 

Faglærers kommentar til student-evalueringen(e)

Metode - gjennomføring

Med et kurs med bare 2 studenter føltes det meningsløst å gi dem noe skjema. Vi har flittig diskutert kurset underveis og bl.a. justert kurs ut fra studentenes valg av oppgaver. Studentene ga uttrykk for at de var veldig fornøyde og gjorde det også meget skarpt til eksamen. 

Oppsummering av innspill



Ev. underveistiltak



Faglærers samlede vurdering,
inkl. forslag til forbedringstiltak