Kurset er gjennomført som ukentlig seminar med 2 faglærere fra hver sin hoveddisiplin i faget. Arbeidsform har vekslet mellom lærerforelesninger og studentframlegg med diskusjoner. Når studentene la fram sine egne prosjekt, var veileder til stede, i tillegg til kursets lærere. Kurs i informasjonskompetanse ved universitetsbibliotekar ble gitt ved starten av kurset.
Alle gjennomførte og bestod.
Kurset har ikke graderte karakterer, bare bestått/ikke bestått. Alle fikk "bestått".
Informasjon er utvekslet muntlig i seminaret og i veledningstimer og/eller via epost og studentportal. Resultat av kurset er dokumentert ved innleverte prosjektskisser.
I tillegg til pensumbøker tilgjengelige i studentbokhandelen har en perm med mindre pensumtekster stått til studentenes disposisjon.
Kurset har disponert et passe stort seminarrom med nødvendig utstyr.
Kopinor-reglene har begrenset muligheten av å benytte tidligere innleverte prosjektskisser og hoved- og masteroppgaver i undervisningen. Dette er et betydelig problem, da studentene erfarer at de lærer mye av å studere andres arbeid.
Midtveidsevaluering ble gjennomført på nettet. Studenter besvarte spørsmål formulert av faglærerne. Sluttevaluering ble gjennomført som en 2-timers utviklingssamtale der alle så vidt mulig deltok.
De mest lærerike fasene av kurset var studentenes presentasjoner av tidligere hoved-eller masteroppgaver og av egne prosjekt. Omfanget av lærerforelesninger i første del av kurset kunne med fordel ha vært redusert. Studentene satte pris på at veilederne var til stede når de presenterte egne prosjekt; de skulle gjerne sett flere lærere delta oftere i samtalen om framlagte prosjekt. Kurset i elektronisk informasjonskompetanse kan med fordel komprimeres.
Det ble ikke gjennomført vesentlige endringer ut over planlagt progresjon. (Alle studentframlegg var plassert i siste del av kurset.)
Det var god samarbeidsånd og stor studentaktivitet i kurset. Fasen med studentframlegg mot slutten av kurset var svært dynamisk. Studentframlegg ble møtt med faglig kvalifisert respons fra medstudentene, framført i en vennlig, solidarisk ånd. Resultatet av evalueringene, særlig erfaringer fra den avsluttende samtalen, er forsøkt innarbeidd i opplegget for neste kurs (dvs. kurset våren 2006).