TEAT211 - emnerapport 2005 høst
Faglærers vurdering av gjennomføring
Praktisk gjennomføring
TEAT 211 Teaterestetikk og teaterteori er et fordypningsemne i teatervitenskap med fokus på teaterteori og estetisk teori. Undervisningen består hovedsakelig av forelesninger, men fordi det som regel er 5-10 studenter på emnet, får undervisningen ofte seminarkarakter med stor grad av studentdeltakelse. Dette er positivt. Undervisningen består av i alt 14 forelesninger ved 3 ulike forelesere. Gjennom dette får studentene ulike innfallsvinkler til teaterteori.
Strykprosent og frafall
Karakterfordeling
Studieinformasjon og dokumentasjon
Tilgang til relevant litteratur
Pensumlitteraturen er tilgjengelig i form av 3 bøker og et kompendium, som selges på Studia.
Faglærers vurdering av rammevilkårene
Lokaler og undervisningsutstyr
Tilfredsstillende.
Andre forhold
Faglærers kommentar til student-evalueringen(e)
Metode - gjennomføring
På siste forelesning ble evalueringsskjema (papir) utlevert. I alt har 6 studenter utfylt og innlevert evalueringsskjema.
Oppsummering av innspill
Gjennomgående er studentenes evalueringer positive. Flertallet skriver at de har stort faglig utbytte av forelesningene. Flere understreker betydningen av at forelesere setter pensum inn i en videre kontekst, hvilket 2 mener det gjøres i stor grad, mens 4 mener dette gjøres i middels grad. Studentene understreker videre betydningen av faglig dialog mellom studenter og forelesere. Studentene understreker at det er fint med flere ulike forelesere.
Ev. underveistiltak
Faglærers samlede vurdering,
inkl. forslag til forbedringstiltak
Emnet har et godt faglig innhold og er tilrettelagt på en tilfredsstillende måte. Undervisere bør være oppmerksom på verdien av dialog med studentene, og forsøke i sterkere grad å utvikle dette.