IBMP - instituttrapport 2005 vår

Instituttsledelsens vurderinger

Praktisk gjennomføring

Hadde problemer med timeplanleggingen - spesielt i starten av vårsemesteret. Noe bedre som følge av at adm ha lært seg opp.

Strykprosent og frafall

Ikke aktuelt

Karakterfordeling

Sterkt selektert gruppe. Avventer sensur.

Ressurstilgang

Læringsportal - Classfronter er liten intuitiv, vanskelig begrepsbruk,passer bedre til barneskolen. Ønsker Multiple choice + statistikkredskap (Inst har kjøpt Blackboard - som fungerer bedre og er bedre tilpasset universitet og høgskole. Forlagene bruker Blakboard).
Teknisk er lokalene gode og godt utstyrte med tilpassede tekniske løsninger for ulike behov. Potensiale for å bruke nettet for en aktiv måte.

Kommentar til studentevalueringene

Timeplanfestet fortløpende evaluering. Fungert veldig bra. Problemene tas underveis. Kommer lett i dialog med studentene på denne måten og man kan følge opp der og da.

Studieinformasjon og dokumentasjon

Informasjon gjennom Blackboard. Mye av litteraturen ligger elektronisk tilgjengelig. Lenker o.l legges også ut op Blackboard.

Tilgang til relevant litteratur

Se punktet over

Instituttsledelsens samlede vurderinger,
inkl. forslag til forbedringer

Ønsker å gi undervisning i mindre grupper. Dette forutsetter mer ressurser i form av gruppeledere og tilpasset areal (eks undervisningsrommet m/skillevegg). Opplegg for laboratorieopplegg er under utvikling (forutsetter endelig ferdigstilling av laboratoriefacilitetene).
Instituttet bruker nettet mye - forutsetter at studentene tar dette i bruk. Foreslår at studenter får et bedre tilbud til å kjøpe bærbar PC enn i dag.