Undervisningen omfattet forelesninger, seminar og gruppeundervisning. Studentene måtte skrive 2 obligatoriske oppgaver som utgjorde en del av eksamen i emnet. I tillegg bestod eksamen av en muntleg presentasjon og en samtale rundt et pensumrelatert emne. Studentforedragene var gode, og engasjementet i undervisningen var også delvis god. Kurset var todelt (1. del i Bergen, 2. del i Kiel).
Av 28 oppmeldte tok 20 eksamen. Alle 20 besto.
A: 1 B: 6 C: 10 D: 2 E: 1
Informasjon om eksamen (innleveringer, tidsfrister etc.) kunne ha vært bedre
Pensumbøkene tilgjengelig via Studia, ellers ble materialer utdelt i løpet av semesteret. Det fungerer bra så lenge studentene deltar i undervisningen.
I auditoriene mangler ofte bord man kunne plassere videokanonen på. Ledninger finnes heller ikke, slik at læreren må ta alt med seg selv.
-
-
Av studentene som svarte på skjemaet, var bare 14 % "vanligvis godt forberedt til undervisningen" - det er for et fag og en undervisningsmetode som orienterer seg på studentengasjement ikke nok. Likevel svarer 50 % at pensumet har vært passe stort, nivået i undervisning passe i forhold til kunnskapene til studentene og at det har vært lærerikt å jobbe med de obligatoriske oppgavene. Rollen av egeninnsats må åpenbart forklares enda bedre. Studentene er fornøyde med muligheten for å engasjere seg selv (foredrag, oppgaver, diskusjon, studiereise osv.) Studentene ønsker bedre tilbakemeldinger på oppgavene. Studentene ønsker mer visualisering (tavle, overhead etc.)
-
God gjennomføring av kurset. Det skal arbeides med informasjonen om emnet og elles vurdering av det som fikk negativ omtale i studentevalueringen.