KUVI104 - emnerapport 2005 vår
Faglærers vurdering av gjennomføring
Praktisk gjennomføring
Emnet ble gjennomført med undervisning i bolker, altså 4x3 forelesninger, samt 1x2 innledningsvis og 1 oppsummerende forelesning. Dette har både fordeler og ulemper, men slik vi ser det har fordelene vært flest. Den aller viktigste er muligheten for å holde tema og øvinger gående over mer enn to timer uten å miste fokus.
Strykprosent og frafall
24 studenter oppmeldt til eksamen, 20 studenter leverte og besto skriftlig hjemmeeksamen. 2 studenter møtte ikke til muntlig.
Karakterfordeling
Vi opplevde studentgruppen som stabil, engasjert og innsatsvillig. Dette gjenspeiler seg også på karakternivået.
Studieinformasjon og dokumentasjon
Vi har økt vår bruk av Mi side siden forrige gang emnet ble gitt, og førsøker å gi informasjon jevnlig slik at studentene skal finne de møyen verdt å sjekke Studentportalen ofte.
Tilgang til relevant litteratur
Det meste av pensum er tilgjengelig gjennom kompendium, dette fungerer greit.
Faglærers vurdering av rammevilkårene
Lokaler og undervisningsutstyr
Vi ønsker oss et lokale med seminarform heller enn auditorium, det er vanskelig å skape debatt og interaksjon når alle hoder er vendt mot tavlen.
Andre forhold
Faglærers kommentar til student-evalueringen(e)
Metode - gjennomføring
Evalueringene ble gjennomført for sent (?) og bare 6 svarte. Dette er et altfor dårlig grunnlag for generaliseringer.
Oppsummering av innspill
De få innspillene vi har er overveiende positive, ingen negative kommentarer eller forslag til forbedringer har kommet inn.
Ev. underveistiltak
Faglærers samlede vurdering,
inkl. forslag til forbedringstiltak