AORG104 - emnerapport 2005 vår

Faglærers vurdering av gjennomføring

Praktisk gjennomføring

14 forelesninger og 10 seminargrupper. Førsteamanuensis Lars Blichner var fagansvarlig og Sølve Fauskevaa, Gunta Venge og Karl Rune Bastiansen var seminargruppeledere. 

Strykprosent og frafall

127 oppmeldt til eksamen
99 møtt til eksamen
93 bestått eksamen
6 struk på eksamen

Stykprosent: 6%
Frafall: 22%

Karakterfordeling

A-8
B-23
C-39
D-17
E-6

Studieinformasjon og dokumentasjon

Studieplaner og pensumlister tilgjengelig på nett, evaluering av forelesninger og seminargrupper gjennomført. 

Tilgang til relevant litteratur



Faglærers vurdering av rammevilkårene

Lokaler og undervisningsutstyr

Forelesninger: ok
Seminargrupper: Noen av gruppene var satt opp på U.Pihl. Seminarrommene der bort er mye brukt av privat initierte seminargrupper. Dette skapte problemer for våre grupper, da seminarrommene var opptatt. Det er pare på U.Pihl dette er problematisk. Melding gitt til "syllabusfolka". 

Andre forhold



Faglærers kommentar til student-evalueringen(e)

Metode - gjennomføring

Kombinasjonen mellom dagsaktuelle politiske og moralske spørsmål og pensum fungerte bra på forelsningene. Fra seminargruppene rapporteres det også om at vekten ble lagt på dialog go diskusjon heller en sammendrag og forelsning. 

Oppsummering av innspill



Ev. underveistiltak



Faglærers samlede vurdering,
inkl. forslag til forbedringstiltak

AORG 104 er et modningsfag. Her er mange sentrale begreper å sette seg inn i og mye stoff som en skal gjennom. Dette stoffet behandles som anbefalt litteratur og det virket som mange av studentene var ukjent med dette. I tillegg kom det mange tilbakemeldinger på at for mye av pensummet var på engelsk og at dette var vanskelig. 

Evalueringen viser imidlertid at studentene er fornøyd med gjennomføringen av kurset. Forelesninger og seminargrupper scorer høyt på gjennomføring og innhold. Mange positive tilbakemeldinger på bruk av dagsaktuelle eksempler i undervisningen, sammenhengen mellom aktivitetene i seminargruppene og forelensingene. 

Seminarlederne trekker også frem at det er positivt med det tette og gode samarbeidet som har vært med faglærer.