PHYS102 - emnerapport 2005 vår

Faglærers vurdering av gjennomføring

Praktisk gjennomføring

Gjennomføringen var etter planen. Studentene virker engasjert, men flere burde benytte seg av regneverkstedene.

Strykprosent og frafall

Omtrent som forventet, lavere enn i det gamle grunnkurset FYS 011.

Karakterfordeling

Intet spesielt å bemerke.

Studieinformasjon og dokumentasjon

Bruker studentportalen som hovedverktøy for utveksling av informasjon som må nå ut til alle deltakerne.

Tilgang til relevant litteratur

Tilfredsstillende.

Faglærers vurdering av rammevilkårene

Lokaler og undervisningsutstyr

Det tekniske utstyret i auditorium A og B er blitt ganske godt, bortsett fra tavlebelysning som svekkes utover i semesteret (pærer kan ikke skiftes uten omfattende rigging av stillas). Auditoriene er nedslitt og mørke, men seminarrommene er gode. Mangler lokaler i umiddelbar nærhet av auditoriene for oppbevaring av demonstrasjonsutstyr, men saken er under behandling.

Andre forhold

Savner mer demonstrasjonsutstyr og timehjelp for å forberede demonstrasjoner og eventuelt enkle forsøk.

Faglærers kommentar til student-evalueringen(e)

Metode - gjennomføring

Høy svarprosent, omtrent alle fremmøtte leverer svar.

Oppsummering av innspill

Kurset ser ut for å svare til studentenes forventninger. Ville sette pris på flere demonstrasjoner. 

Ev. underveistiltak



Faglærers samlede vurdering,
inkl. forslag til forbedringstiltak

Interessant utfordring å undervise et algebrabasert fysikkemne for studenter med svært variert bakgrunn. 
Til neste gang: Timetallet utvides med 1 t/u ekstra til oppgavegjennomgåing i plenum. Lage en engelsk-norsk ordliste over begrep i fysikken. Forhåpentligvis flere demonstrasjoner.