TEAT111 - emnerapport 2006 høst
Faglærers vurdering av gjennomføring
Praktisk gjennomføring
Har fungert utmerket
Strykprosent og frafall
Ingen stryk på emnet
Karakterfordeling
Ser ut til å følge kurven som gir toppunkt på C fordeler seg like på begge sider av C´en
Studieinformasjon og dokumentasjon
Bortsett fra at ingen av de som har svart på evalueringen har deltatt i diskusjonsgrupper på nettet, ser studieinformasjonen til å ha fungert godt. Alle ser ut til å være fornøyd med informasjonen om kurset på Mi side
Tilgang til relevant litteratur
Pensum er tilgjengelig som forventet
Faglærers vurdering av rammevilkårene
Lokaler og undervisningsutstyr
Fungerte bra i de rommene som har vært stilt til disposisjon.
Andre forhold
Faglærers kommentar til student-evalueringen(e)
Metode - gjennomføring
De fleste studentene ser ut til å være rimelig fornøyd med den gitte undervisningen og har fått et forventet utbytte.
Oppsummering av innspill
Forventningene til undervisningen er innfridd med et rimelig godt resultat, selv om man som foreleser sikkert kunne ha ønsket seg et enda bedre resultat karaktermessig
Ev. underveistiltak
Tiltak som kunne ha forbedret tilbudet, ville være større vekt på det som studentene etterlyser i evalueringen gjennom åpne kommentarer, nemelig større bruk av film. Organiserte teaterforestillinger gis i forb. med TEAT112 (moderne teaterhsitorie og forestillingsanalyse), mens bruk av film som dokumentasjon på oppsettinger av den dramatikken som blir berørt i undervisningen vanskelig lar seg virkeliggjøre innenfor rammen av selve undervisningen i TEAT111. Her kunne studentene selv ha organisert seg med tanke på å se film utenom den faste undervisningen
Faglærers samlede vurdering,
inkl. forslag til forbedringstiltak
Oppmuntre studentene til å organisere seg i grupper, gjerne en slags selvstyrte kollokviegrupper for å kunne se filmmateriale til ville kunne fått tilgang til via faglærerne.
I hovedsak ser dette emnet ut til å ha fungert i forhold til faglærernes forventninger