KUN311 - emnerapport 2006 høst

Faglærers vurdering av gjennomføring

Praktisk gjennomføring

Ingen merknader.

Strykprosent og frafall

Strykprosenten var null. 14 av 14 gjennomførte obligatorisk aktiviteter og fikk "bestått" på innlevert prosjektoppgave. (16 var oppmeldt, men to av disse var ikke reelle kandidater i emnet.) 

Karakterfordeling

Alle fikk "bestått". 

Studieinformasjon og dokumentasjon

Ingen merknader.

Tilgang til relevant litteratur

Ok - pensumbok forelå ved semesterstart. 

Faglærers vurdering av rammevilkårene

Lokaler og undervisningsutstyr

Lokalene var tilfredsstillende. Studenportalen og Kark fungerte bra. 

Andre forhold

Ingen merknader.

Faglærers kommentar til student-evalueringen(e)

Metode - gjennomføring

Studentene fikk et spørreskjema på papir i siste undervisningstime. 11 av 14 var tilstede og svarte. Alle spørsmålene var på formelen "Hvor fornøyd er du, på en skala fra 1-6, med ...". I tillegg var det et kommentarfelt til hvert spørsmål. De numeriske svarene hadde et samlet snitt på 5. Snittet på enkeltspørsmål lå fra 4,6 til 5,4.  

Oppsummering av innspill

Hyppigst forekommende forslag til forbedring var å samle forskningsprofilene før første skriftlige innlevering. Det var også ønske om flere forskningsprofiler, og at disse gjerne kunne komme tettere på hverandre. 
Videre var det ønske om flere forslag til masteroppgaver.
Bibliotekskursene ble godt mottatt, men noen kommenterte at delen om å finne litteratur til oppgaven gikk litt fort, og at de kunne tenke seg mer informasjon om dette. 

Ev. underveistiltak

Ingen.

Faglærers samlede vurdering,
inkl. forslag til forbedringstiltak

Faglærer er fornøyd med gjennomføringen av emnet, herunder studentenes innsats. 
Forslag til forbedringstiltak: Forskningsprofilene kan gjerne være flere, og bør samles i første undervisningsuke - f.eks. over to dager i begynnelsen av uken. Så kan første skriftlige innlevering komme litt senere. Det vil også være en fordel om det ved semesterstart foreligger forslag til masteroppgaver knyttet til hver av forskningsprofilene.